EğitiJAM 2024
2024 EĞİTİJAM BAŞVURU


Eğitijam 2024

EğitiJAM 2024, "Kontrast" temasıyla 3-4-5 Mayıs 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenmiştir. 146 takımdan 542 öğrenci EğitiJAM'a katılmış, 63 oyun maraton sürecinde tamamlanarak ön değerlendirmeye alınmış, 14 takım finale kalmıştır. Finale kalan takımlar, jüri tarafından puanlanmış, en yüksek puanı alan ilk 3 takım ödül almaya hak kazanmıştır.

Finale kalan takımlar Ankara’ya davet edilmiş, final programı MEB Yeğitek tarafından ODTÜ Teknokent bünyesinde hayata geçirilen Eğitim Teknolojileri Kuluçka ve İnovasyon Merkezi (ETKİM)’de 12 Haziran tarihinde yapılmıştır.

ETKİM misafirliğinde gerçekleştirilen final töreninde farklı illerden gelen takımlar oyunlarını sergilenmiş, derece alan oyunlar final programında açıklanmış, 12 oyun firmasından katılımcılar gün boyunca genç oyun geliştiricileri ile birlikte olmuşlar ve kaynaştırma etkinliklerine katılmışlardır.

Final programında sunumlara yer verilmiştir. Ciddi Oyunlar ve Yapay Zeka - Prof. Dr. Veysi İşler, Simsoft. Türk Oyun Sektörü Tarihi ve Geleceği -Özgür Karayalçın, TOGED. Oyun Geliştirmede Yapay Zeka - Ufuk Serkan Yıldırım, The Game Circle. Prolog: Remoob,Uzaktan eğitimden Kristal Piksel ve IGF'e, Mustafa Kılıç, Remoob

İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü Proje Destek Daire Başkanı Sayın Mehmet Fatih Günay, MEB Yeğitek, Arge ve Ekosistem Daire Başkanı Sayın Dr. Bilgehan Özbaylanlı, Dijital Beceriler Daire Başkanı Sayın Sümeyye Hatice Eral final programında öğrencilerimizle bir araya gelmiştir.


Maraton Kapsamı

  • Eğitijam Dijital Oyun Geliştirme Maratonuna Türkiye’deki tüm lise ve ortaokullarda eğitim gören öğrenciler katılabilir.
  • Maratona katılım ücretsiz olup etkinlik gönüllülük esasıyla yürütülecektir.
  • Öğrenciler kendi takımlarını kurmalıdır. Takımlar en az 2 en fazla 5 kişiden oluşabilir.
  • Takımlar farklı okul ve illerden karma olarak oluşturulabilir.
  • Her takımın danışman öğretmeni bulunmalıdır. Danışman öğretmeni bulunmayan takımlara BTE Derneği danışman öğretmen yönlendirecektir.
  • Danışman öğretmenler BTE Derneği tarafından oluşturulan gruba eklenecek, iletişim danışman öğretmenler aracılığı ile sağlanacaktır.
  • Maratona katılacak takımdaki her öğrenci ve danışman öğretmenin bilgilerinin yer aldığı başvuru formunu doldurmalıdır. Formdaki gerekli yerlerin hatasız ve eksiksiz doldurulması önemlidir.
  • Başvuru formunda belirtilmesi halinde engelli öğrenciler ile ilgili bütün tedbirler kurumumuz tarafından alınacaktır.
  • Başvuru formunun doldurulması halinde taahhütname ve  rıza metni (muvafakatname) çevrimiçi olarak onaylanmış kabul edilecektir.
  • Yarışmaya katılacak her öğrenci velisinin/vasisinin rıza metnini (muvafakatname) çevrimiçi olarak onaylaması gerekmektedir.
  • Discord sunucusunun linki, başvuru formunda paylaşılacaktır. Etkinliğe katılabilmek için Discord hesabının olması gerekmektedir. Discord sunucusuna girdikten sonra sunucu içerisindeki yönergeleri takip edebilirsiniz.
  • Dijital oyun geliştirilirken kullanılması gereken herhangi bir yazılım sınırlaması yoktur.
  • Bu yarışmaya katılanlar, bu şartnamenin belirlediği koşulları kabul etmiş sayılırlar. BTE Derneği, şartnamede değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Söz konusu değişiklik yapıldığı takdirde yarışmaya katılanlar yayınlanan güncel şartnamede yazan koşullar ile sorumlu olurlar.
  • Yarışmaya katılan projenin başka bir yarışmada ödül almamış olması şartı aranmaktadır. Bunun aksi bir durumunun tespiti halinde, yarışmacı yarışmadan diskalifiye edilir; ödül kazandıysa BTE Derneği tarafından ödülü geri alınır. Ödül kazanan yarışmacı böyle bir durumla karşılaşılması halinde aldığı ödülü geri vermeyi taahhüt eder. Ayrıca, yarışmaya gönderilen başvurunun herhangi kuruma ait olmaması, aksine bir iddia olması ve üçüncü kişilerin geliştirilen ürün üzerinde hak iddia etmesi durumunda sorumluluk yarışmacıya ait olacaktır. 12 saat içerisinde başvurulması halinde itirazlar değerlendirilecektir.
  • Katılımcılar maraton süresi bittikten sonra tasarladıkları oyunları Itch.io’nun EğitiJam sayfasında paylaşacaktır. https://itch.io/jam/egitijam-2024
  • Etkinlikle ilgili “Tema” 3 Mayıs 2024 saat 20:00 ‘de yayınlanacak video ile açıklanacaktır.
  • Etkinlik ile ilgili bilgiler https://egitijam.bte.org.tr/ adresinden takip edilebilir.

Maratonun Değerlendirilmesi

Değerlendirme Kurulu; Bilişim alanında uzman akademisyenler, mühendisler, oyun sektöründen uzman kişilerden oluşmaktadır. Söz konusu değerlendirme kurulu geliştirilen dijital oyunları değerlendirecektir. BTE Derneği zorunlu hallerde, jüri üyelerinde değişiklik yapmak hakkını saklı tutar.

Maratonun sonucunda birincilik, ikincilik ve üçüncülük ödülleri verilecektir. Jüri (yarışma değerlendirme heyeti) ödüle layık proje bulmadığı takdirde ödül derecelerinden herhangi birini boş bırakabilir. Katılımcılar, sundukları ürün için belirtilen ödüller dışında, herhangi bir ödül veya ücret talep edemezler. Jüri üyeleri ile katılımcılar maraton süresince devam eden herhangi bir finansal ilişki kuramaz. 

Değerlendirme Kriterleri

Aşağıda belirtilen esasların tamamı her bir başvuru için jüri tarafından puanlanacaktır:

Tema ile Uyum / 20
Oynanış / 20
Naratif / 20
Görsel Tasarım / 20
İşitsel Tasarım / 20
Jüri Özel Seçimi / 5 (Ekstra)

Ödüller

Birincilik Ödülü: 10.000 TL değerinde hediye
İkincilik Ödülü: 6.000 TL değerinde hediye
Üçüncülük Ödülü: 4.000 TL değerinde hediye

Seminer / Mentör / Konuşmacı / Jüri

  • Mevlüt Dinç
  • Özgür Karayalçın
  • Atakan Naci Çakır
  • Emek Barış Kepenek
  • Yasin Nuri Çakır
  • Hakan Tüzün
  • Veysi İşler
  • Selay Arkün Kocadere
  • Yusuf Özışık
  • Hasan Tekcan
  • Uğur Önal
  • Can Meşe
  • Kemal Köksal
  • Mehmet Gök
  • Yusuf İslam Bolat
  • Berke Soyuer
  • Ercan Altuğ Yılmaz
  • Ceren Ersoy
  • Betül Aras Bayır
  • Hamza Aydemir
  • Fevzi Altuncu
  • Mehmet Şahin Solak
  • Kevser Bilgiç
  • Mert Buran
  • Senem Aksakal
  • Yusuf Tülek
  • Afra Çalık

EğitiJAM 2024 Dereceler

EğitiJAM 2024 Özet

EğitiJAM 2024 Finalistler

Yayınlar

Takımlar

1
Takım
1
Öğrenci
1
Öğretmen
Scroll to Top